Suplování Rozvrhy Bakaláři Moodle Strava Intranet

- - -- - -

4.B ve víru velkoměsta

12.09.2018

Jak už je naším zvykem, všichni kromě Lucky jsme se sešli na vlakovém nádraží ve STM v 5:20. Čekala nás dlouhá cesta s „Leošem", do Prahy jsme přijeli asi po 8. hod.

Naše první kroky zamířily na Vyšehrad a Slavín, kde jsme navštívili tamní park a také hřbitov, kde jsou pohřbeny slavné osobnosti české kultury, a okem nakoukli do baziliky sv. Petra a Pavla.

Dále jsme pokračovali přes Výtoň a Náplavku až ke kostelu sv. Cyrila a Metoděje. Zde jsme zhlédli výstavu k operaci „Anthropoid". „Neberte drogy!"

Když jsme uspokojili své žaludky, odebrali jsme se k Tančícímu domu na výstavu „Retro biják 60. - 90. let". Výstava zahrnovala kostýmy a rekvizity z českých filmů tohoto období. Zaujaly nás kostýmy Arabely, babička ze Slunce, seno, jahody a vosková figurína Vladimíra Menšíka. Z vyhlídky Tančícího domu jsme prohlídku zakončili pohledem na naše hlavní město. Za zdárný průběh našeho výletu jsme se pomodlili u Panny Marie Sněžné na Novém Městě pražském. Následoval přesun ke kolejím UK, kde jsme se připravovali na večerní návštěvu divadla. „Zákaz styku s cizími lidmi!" Náš večerní program pokračoval v 19:00 v divadle Rokoko, kde jsme zhlédli představení „Noc bláznů", které udělalo vtipnou tečku za naším prvním dnem.

Čtvrteční ráno jsme se vydali pěšky k Břevnovskému klášteru. Tramvají jsme se přesunuli do Starého Města, kde jsme zahájili den výbornou snídaní. Když jsme chtěli pokračovat v našem programu návštěvou Židovského muzea, zjistili jsme, že se naše prohlídka koná až v pátek. Museli jsme proto změnit plány a pokračovat na Staroměstské náměstí. „Pití alkoholu zakázáno pod podmínkou vyloučení!" Zde jsme navštívili chrám sv. Mikuláše a Týnský chrám.

Pokračovali jsme k Prašné bráně, Národnímu muzeu a Českému rozhlasu. Už nám opět vyhládlo a přišel čas dát si něco dobrého na zub. Rozchod dvě hodiny byl dostatečně dlouhý na to, abychom se najedli a načerpali síly na odpolední program. Naše exkurze pokračovala z Hlavního nádraží směrem k Národnímu památníku na Vítkově, kde se právě konal běh pod záštitou Terezy Maxové. Bohužel jsme se nemohli zúčastnit, jelikož jsme neměli tenisky, a čekala nás prohlídka na téma „Osudové osmičky" a Mausoleum K. Gottwalda. Chtěli jsme sdílet své zážitky s našimi kamarády ze školy, a tak jsme zahájili živé vysílání na PONTU, které jste, doufám, už všichni viděli. Jelikož jsme se celkem nachodili a také proto, abychom se z praktických důvodů vyhnuli dešti, byl večerní program veden spíše v poklidném duchu zhlédnutím velmi emotivního filmu „Jan Palach". Někteří z nás však tento film již viděli, proto volili jiný, nový český film, vzniknuvší na základě literární předlohy současného českého spisovatele Josefa Formánka, a to film s názvem „Úsměvy smutných mužů". Ti, kteří měli ještě energii za dva, si stihli projít nádhernou večerní Prahu, a tímto pak hezky zakončili předposlední den našeho výletu.

Pátek byl sice naším posledním dnem v Praze, ale měli jsme velice bohatý program, který jsme si moc užili. Naše první kroky z postelí koleje Univerzity Karlovy tentokrát opět zamířily na nějakou tu delikatesní snídani. Řekněme si na rovinu, ranní kafíčko s nějakým tím chutným pečivem v Praze je hotovým balzámem. Museli jsme se pořádně posilnit, protože nás čekala prohlídka Židovského muzea, kterým nás provázel RNDr. Miroslav Prokeš. S jeho velmi poutavým komentářem nejen o tom všem, co jsme viděli, ale také o jeho životě, jsme navštívili celkem tři synagogy, ale také židovský hřbitov. Po prohlídce, která v nás zanechala nesmazatelnou stopu, jsme to každý svým tempem vzali přes Karlův most k Werichově vile, kde na nás čekala další velice sympatická mladá průvodkyně, která působí v muzeu Kampa. Prohlídka ve Werichově vile zakončila náš pobyt v Praze. Únava nás ale všechny později stáhla pod svá křídla, a tedy i přesto, že jsme si tyto tři dny velmi užili, jsme se těšili do svých domovů. Na „Leoše" jsme si ještě ale chvíli počkali, protože měl zpoždění, avšak cesta zpět nám utekla jako voda.

Mimochodem, za skvělý program vděčíme našim učitelům, Mgr. Gabči Vojáčkové a Mgr. Honzovi Kletvíkovi.

Tak adieu, velkoměsto, třeba zase někdy příště...

Za 4.B Ondra a Verča Filípkovi a Anežka Beníčková

Mgr., MgA. Filip Macek
E-mail: filip.macek@sgv.cz
Tel.: 572 571 122, 608 619 602

Zástupce ředitele školy pro výchovu
Mgr. Tomáš Chytka

Alena Ševčíková
E-mail: alena.sevcikova@sgv.cz
Tel.: 734 766 295
Stojanovo gymnázium Velehrad | Vaše IP: 54.221.9.6 | Vypnout grafiku | Mapa webu | Kontakt | Code by PCHweb.cz